natti natti

Kom precis hem efter en lugn och mysig kväll.. Var först hemma hos jojje och mysade i hans bäddsoffa och kollade på film.. något jag har saknat med tanke på att sist vi kollade på film tillsammans var tror jag i maj eller juni nångång?
Vi har gjort så mycket annat tillsammans och nästan glömt bort att vara för oss själva! Så uppskattat var det verkligen.. Filmen vi såg hette the black dahlia och såg lockande ut när man såg vilka skådisar som var med i filmen, den var ganska förvirrande.. men helt ok.  

  
                                 

Efter filmen så ringde min bror och frågade om vi kunde hämta honom i stan eftersom han hade druckit lite.. så det gjorde vi!
Väl inne i stan, närmar vi oss ett övergånggställe där en gubbe står och väntar med sin käpp för att gå förbi, han har RÖTT och vi grönt. Han ser oss redan från långt håll, och vi ser honom..  
Bara 2-3 sekunder innan vi åker förbi honom (eftersom att det är självklart att vi skulle förbi, hade ju grönt) plus att ingen av oss trodde eller ens tänkte på att han skulle röra sig.. och rätt som det är så befinner han sig typ mitt på vägen med sin käpp som om övergångstället hade förflyttats!? framför oss.. 
Jag fick en chock .. Jag lovar att hade inte jojje haft så bra reflexer hade nog gubben varit påkörd nu. Stackars gamla man? Han var HELT off? helt enkelt i sin egna lilla värld. I hans läge borde väll åtminstone någon ta hand om honom?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0