Det blir vad man gör det till..

Ikväll tänkte jag faktiskt köra afropowerdance på gymmet med carro och denise..
Det bästa är ju faktiskt att ha kul samtidigt som man tränar, som afro.. där dansar man och tränar tufft samtidigt. Då tappar man inte motivationen.
Springa på rullbandet är inte så kul tycker jag, men känns som ett måste, iallfall för mig.  

Förut var jag väldigt fram och tillbaka när det gällde gym.
Jag kunde vara där 2 veckor i streck o köra varannan dag eller så. Och sedan skippa det 2-3 veckor just för att jag inte var motiverad. Jag hade inte alls kul när jag gick till gymmet förr, eftersom att jag tränade "mer än vad jag orkade" vilket är dåligt.

Det värsta man kan göra är att gå dit och "max träna" (t.e.x. springa så mycket som man bara kan) Du gör det bara jobbigare för dig själv när du sätter den höga ribban på en gång. Jag tror det bästa är att börja sakta med det man gör och sen uttöka resultatet efter varje träning. Det måste inte vara världens jobbigaste att träna? Du kan göra det enkelt för dig? Det är det som ger dig motivationen omedvetet. Tror inte alla vet det, testa! (ett tips bara till alla som gymmar) haha.

För det är många som förknippar gym med tråkigt, vilket man gör om man inte vet hur man ska träna enligt mig.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0