Lyckad dag och kväll ;)

Igår på dagen började det med att jag och jojjes familj åkte till Älta till ett mysigt ställe och grillade vid en strand, jag hade en helt annan bild av Älta måste jag säga, trodde det låg jääätte lång bort, men låg ju inte alls långt bort? Det ligger ju precis bredvid Tyresö. Vi åt pastasallad och grillade korv. Inte smala korvar, typ tjocka och kryddiga. Jätte gott var det, och med iskall cola till var alldeles perfekt.
Jojje hade tagit med sig en fotboll och eftersom jag inte tycker om att spela fotboll så mycket så bestämde vi oss för att spela Äpplen eller vad det heter haha. Det var jag och jojjes mamma på lag, och sen tassos (jojjes lillebror) och jojje.
Vi hade faktiskt väldigt kul, men tillslut fick jag en boll på mitt finger så nu är den svullen och går inte att böja ens 90 grader, hoppas det går över till i morgon.


Och nu till kvällen gott folk ;)
Jag var på Danes 18 års fest på midgård. Det var verkligen lyckat! Tack Dane =)
Det var en stor matbuffé så de som vill äta kunde ta, men vi hade redan ätit innan, så vi satte oss vid ett bord och drack lite vin (endast jag) och hade mysigt med serbisk live orkester. Det var mycket folk man kände igen, och självklart många serber, trevligt!
Jojje och jag kom dit med bilen och bestämde oss för att åka hem och sedan få skjuts tillbaka med busskort i fickan så både kunde dricka lite tillsammans med alla andra.. det är ju trots allt bara 2-3 stationer med buss till jordbro.
Vi dansade mycket, bland annat folkdans. Serbisk dans och grekisk dans är ju i princip samma dans så det var kul! och både greker och serber är ju ortodoxa och liknar dessutom på många sätt.
Vi hann nästan inte ta några bilder med kameran för batterierna tog slut, så det vart mer mobil bilder, bättre än inget iafl. Festen utvecklades från en mysig middag, till en vild kväll, kan man lugnt säga.
Kvällen var minst sagt händelserik, blir väll så antar jag efter påfyllning av glas hela kvällen, av servitörer till och med. ;)
Mitt finger var ju svullet som sagt och idag har jag väldigt ont i foten, jag nästan haltar för det gör så ont. Måste vart dansen på bordet som orsakat det eftersom att det var riktigt halt med mina klackar där uppe.  haha
Lite bilder kommer upp senare.
Idag blir det grillning igen.
Kommentarer
Postat av: nä nä

feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest

2009-06-01 @ 13:54:45
Postat av: Marcela & Mikaela

Stamma en party pingla :P

2009-06-02 @ 09:08:48
URL: http://systrarnad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0