happy wednesday!

Vaknade nyligen och såg frost ute på taken? Hur glad blir man inte? =) Det enda jag vill är att det finns snö på julen! Anledningen till att jag vaknade så här tidigt är att nadia ringde och messade mig på morgonen, vi ska på informationsmöte hon och jag idag angående ett jobb! Kul va? Har ni sånna vänner? ;)

Glömde nästan helt berätta vad som hände igår..
Idag Kl 4 på morgonen, hör jag hur någon pratar utanför mitt sovrumsfönster, rösten känns jätte nära och jag kollar mot fönstret ifall jag skulle se en skugga av någon..
(bor på bottenvåningen, fast fönstrerna är högre upp så alla kan inte nå upp) Jag fick för mig att det var någon som gick ute och pratade med sin hund, och jag somnade om väldigt fort.

Efter en stund kommer mamma och knackar på min dörr till rummet och låter lite stressad. "stamma kan du komma och titta efter mig, de nya grannarna vill att jag ska försöka öppna deras port med vår nyckel" Jag flög upp fort som fan, klart jag ska! Grannen var desperat och ville in i porten, började knacka på grananars fönster och ingen öpnnade.. Han kom mot mig och jag trodde han va psycho. Höll även lambo i min famn och hon små morrade hela tiden. Fick tyst på henne och hon tittade på mig och började pipa lite oskyldigt eftersom vi var i balkongen och mamma utanför i porten bredvid. 

Märker eftersom att det är en liten flicka i 10 års åldern som stirrar på mig! (nästan som i en skräckfilm) Precis framför mig utanför min balkong! Då kom många frågor upp i mitt huvud! vad fan händer? vad gör den ungen vaken nu? Varför är mannen så desperat om att få komma in i porten? bor de verkligen där? Sen kommer mannen fram till mig och frågar om jag har bil! Nej svarar jag och tittar på mamma som är längre bort, som också kommer emot mig och säger:
"stamma, försök ringa taxi, de e våra nya grannar som ska till usa nu, och de fick fel nyckel av kommunen, och nu kommer de inte iväg för att bilen kommer inte igång." Då började jag typ skratta haha..


Föresten! minns ni höggravida kvinnan som blev våldtagen här i jordbro?

LÄS DET HÄR!  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6220767.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0